A kért oldal néhány másodpercen belül betöltődik
Hirdetés átugrása
mgel 970×550
  • Linea 970*250
  • Heszperidák 300*300
  • Ezért járunk plázába: fogyasztási szokások Budapesten és a főváros környékén

    Egy friss felmérés szerint a legnépszerűbb bevásárlóközpontok azok, amelyek könnyen megközelíthetők, környezetbarátak és külső zöldterületekkel is rendelkeznek. A kutatás a Budapesten és vonzáskörzetében élők fogyasztói szokásait vizsgálta, és többek között arra keresve a választ, milyen élményekért és termékekért járnak az emberek a plázákba.

    A Westend és a Marketing Resolution A bevásárlóközpontok szerepe a 21. században című reprezentatív kutatásából kiderült, a válaszadók 20%-a havonta egyszer, 19%-a hetente, a fővárosiak 14%-a pedig naponta látogat el valamelyik bevásárlóközpontba. A válaszok alapján kirajzolódik a vásárlók tudatossága: továbbra is fő szempont a bevásárlókomplexum elhelyezkedése, egyre lényegesebb továbbá, hogy az áruház környezettudatosan működjön és rendelkezzen külső zöldterületekkel. A vásárlás mellett pedig az élménygyűjtési lehetőségek is komoly vonzerővel bírnak.

    A budapestiek bevásárlókörútjaik során elsősorban ruházati/divatcikkeket keresnek (48%) és sokan érkeznek cipővásárlási céllal (36%) is. Érdekes eredmény, hogy megkérdezettek 40%-a csak nézelődik, legyen szó akár nőkről, akár férfiakról. A válaszadók negyede pedig ügyintézés céljából is szívesen veszi célba valamelyik plázát.

    A kutatásban arra is rákérdeztek, hogy mennyi pénzt hagynak a vásárlók a bevásárlóközpontokban: az összeg havi 31 850 forint, és ebbe nem tartozik bele a szupermarketekben beszerzett élelmiszer.

    Fotó: Unsplash