A kért oldal néhány másodpercen belül betöltődik
Hirdetés átugrása
praktiker 970×550
  • Acapella 970×250
  • DigitalPrint 300×300 auto
  • A “last minute” már nem csak a utazásokra, hanem a rendezvényszervezésre is jellemző

    Bizakodóak az üzleti rendezvénypiaci kilátások. A felmérésben részt vett vállalatok 77,3%-a tervez még az idei évben valamilyen rendezvényt, ugyanakkor a szervezést az utolsó pillanatra hagyják, ami nagy kihívás elé állítja a piaci szereplőket.

    A rendezvenyhelyszinek.hu felmérést készített a vállalati rendezvénypiac 2021. őszi/téli időszak kilátásairól. A megkérdezett vállalatok túlnyomó többsége (90,6%) tartott rendezvényt a járvány előtti, még pörgős 2019. év azonos időszakában, idén ugyanakkor már kevesebben, de még mindig nagy arányban (77,3%) terveznek valamilyen saját eseményt. 12% még hezitál és csupán 10,7%-uk jelezte azt, hogy nem tervez az év hátralévő részére semmilyen rendezvényt.

    A tavalyi év trendje megfordulni látszik: a járvány miatt kifejezetten erős online fókuszú eseményszervezés visszarendeződése teljesen egyértelműnek tűnik; a vállalatok elhanyagolható számban (4,4%) terveznek csak és kizárólag online rendezvényt, a többség külön élő és külön online rendezvényben is (42,7%), vagy kifejezetten élő rendezvény megtartásában (30,7%) gondolkodik az idei őszi/téli időszakban. Hibrid céges eseményt a válaszadók 5,8%-a tervez, vagy még nem döntött (16,4%).

    A céges rendezvények résztvevő számain még mindig látszik az óvatosság: az őszi/téli időszakban a cégek több, mint fele 50 főnél kisebb események szervezésében gondolkodik: a vállalatok harmada a kisebb, 25-49 fős rendezvényeket részesítik előnyben (32,9%), ennél kisebb számú (24 főig) eseményt tervez a cégek 25%-a. Nagyobb léptékben a vállalatok közel egyharmada gondolkodik csak: 50-100 fő között a cégek 14,5%-a, 100 és 200 fő között 13,2%, 200 fő feletti résztvevő számmal pedig a vállalatok 3,9%-a tervez az idei évben. 10%-uk pedig még egyáltalán nem döntött a tervezett létszámot illetően.

    Meglepő fordulat és a korábbi tendenciától teljesen eltérő, hogy a cégek az utolsó pillanatig kivárnak a szervezéssel és a rendezvény pontos időpontját legtöbben – a korábbitól eltérően – nem hónapokra előre jelölik meg és nem is kezdik meg a szervezést sem, hanem a teljes folyamat last minute történik. A vállalatok több, mint fele (56%) a tervezett esemény időpontja előtt maximum 4 héttel kezdi el a szervezést, 13,3%-uk csak 3 hetet hagy erre, 5,8%-uk pedig 1-2 hét szervezési időt hagy erre, így a piac mind a megrendelések volumenét, mind a rendezvényhelyszínek szabad kapacitásait, a catering és technikai igényeket illetően nagyon nehezen tervezhető.

    Ez a jelenség az erőforrás-tervezés tekintetében szinte megugorhatatlan akadály elé állítja a piac szolgáltatóit: a rendezvényszervezőket, szállodákat, éttermeket, rendezvényházakat, rendezvényközpontokat, ami sokszor meglátszik a helyszínek szolgáltatási színvonalán: a rendezvényhelyszín gyakran nem tudja biztosítani a megrendelt esemény volumenének megfelelő mennyiségű és minőségű munkaerőt és szolgáltatást.

    Jó hír ugyanakkor, hogy a rendezvényekre fordított költségkeret nem csökkent a 2019-es év azonos időszakához képest: a 2021. őszi/téli időszakában a cégek 37,4%-a ugyanakkora, 28,4%-uk pedig kifejezetten nagyobb büdzsével tervez és a megkérdezettek csupán harmada nyilatkozott úgy, hogy alacsonyabb összeget fordít a rendezvényeire az idei szezonban, mint 2019-ben tette.

    A középtávú előrejelzések is kifejezetten pozitívak: a cégek 85,4%-a nyilatkozott úgy, hogy nagyobb összeget fordítanak majd rendezvényekre 2022-2024. közti időszakban, mint a 2019-es évben erre fordított büdzséjük volt.

    Nyilatkoztak a cégek arról is, hogy idén milyen típusú rendezvényben gondolkodnak. A www.rendezvenyhelyszinek.hu felmérésében résztvevő vállalatok jellemzően több eseménytípust is terveznek párhuzamosan: 69,8%-uk biztosan tervez karácsonyi rendezvényt, 62,9% csapatépítőt, 52% céges buli szervezésén is gondolkodik, ugyanakkor tréninget a megkérdezettek 49,3%-a, oktatási célú rendezvényt 38,4%-a, konferenciát 35,6%, workshopot 34,2%, ügyfélpartit pedig 26,1%-uk tervez még az idei évben.

    A válaszadók véleményére alapozva a piac nem csak hónapokra tér majd magához, hanem úgy tűnik, hogy egy lassú rendezvénypiaci visszarendeződés is elindul, amiben kulcsszerep jut annak, hogy a szereplők milyen gyorsan tudnak reagálni a rövid határidőkre és az ebből fakadó kapacitás-tervezési nehézségekre.

    Forrás: a rendezvenyhelyszinek.hu saját felmérése

    Fotó: Austin Distel, Unsplash

    (OTS)