Összehasonlító elemzés a belföldi szállásfoglalási szokásokról
A SZÉP Kártyás fizetés évek óta töretlen népszerűségnek örvend a belföldi szállást foglalók között, eddig azonban nem készült olyan elemzés, amely specifikusan a SZÉP Kártyás szállásfoglalások jellemzőit vizsgálja az összes többi foglalással összevetve – derül ki a SzállásKérés.hu Kft. közléséből. A cég tavaly február és január közötti foglalási adatok alapján készült elemzéséből kiderül, hogy a SZÉP Kártyával fizető vendégek hamarabb és hosszabb időre foglalnak, éjszakánként többet fizetnek, viszont tipikusan kisebb létszámmal utaznak.
A SZÉP Kártyával fizetett szállásfoglalások aránya egész évben egyenletesen 21% az összes foglalás között. Ugyanakkor, ha a foglalásokat a tervezett érkezés helyett a foglalás rögzítésének napja alapján csoportosítjuk, azt látjuk, hogy az év első 5 hónapjában a SZÉP Kártyás foglalások felülreprezentáltak, míg a nyári időszakban alulreprezentáltak, majd szeptembertől év végéig hozzák az éves átlagot.
Mind a teljes szállásköltség, mind az egy főre és éjszakára visszaosztott költség magasabb a SZÉP Kártyás foglalások esetében. Egy SZÉP Kártyával fizető vendég átlagosan 6.930 Ft-ot fizet egy éjszakáért, míg egy SZÉP Kártyát nem használó vendég csak 6.050 Ft-ot, azaz 15%-kal kevesebbet.
A leggyakoribbak a két éjszakás foglalások – fizetési formától függetlenül -, ugyanakkor a SZÉP Kártyás foglalások aránya 3-7 éj időtartam esetén felülreprezentált, 6 éj esetén eléri a 27%-ot is. A legtöbb foglalás az érkezéshez képest 1 héten belül kerül regisztrálásra, de itt a SZÉP Kártya erősen alulreprezentált, mindössze 15%-ot tesz ki, míg például 5 hónapos előrefoglalások esetén már 36%-os az arányuk.
Ezen eredmények – amellett, hogy a SZÉP Kártyás foglalási szokások jobb megértését segítik elő – arra is rávilágítanak, hogy a SZÉP Kártya mint belső keresletet ösztönző eszköz működik, hiszen a SZÉP Kártya a foglalások jól kimutatható részénél nemcsak a fizetési mód megváltozását jelenti, hanem ténylegesen olyan utazásokat, amelyek ezen cafetéria rendszer nélkül nem vagy nem ilyen formában, összegben valósultak volna meg. Pontosan ezek a piacra újonnan bekerülő foglalások azok, amelyek a korábban említett eltéréseket okozzák a SZÉP Kártyás, valamint az egyéb fizetési módot használó foglalások jellemzői között.
(OTS)