A fogyasztók többet költenek egy online vásárlás során, mint az üzletekben való vásárláskor; az utóbbi 12 hónapban 62 millió vevő volt visszatérő vásárló – A piacvezető többcsatornás kereskedelmi platform, a Shopify kiadta első globális State of Commerce (A kereskedelem állapota) című jelentését, amely betekintést nyújt a fogyasztók számára történő közvetlen értékesítésen alapuló kereskedelem és a vásárlói viselkedés rejtelmeibe.
Az elmúlt évben a kiskereskedelem területén rendkívüli diszrupció érvényesült, és az ennek következtében átalakult kiskereskedelmi szektorban a fogyasztók és a kereskedők számára új vásárlási és értékesítési lehetőségek állnak rendelkezésre.
„Küldetésünknek tekintjük, hogy mindenki számára megkönnyítsük a kereskedelmet. Ennek a küldetésnek a jegyében készítettük el ezt a jelentést is, hogy közkinccsé tegyük azokat a globális érvényű meglátásokat, amelyek segíthetik a kereskedőket abban, hogy alaposabban megismerjék vásárlóik igényeit” – mondta el Harley Finkelstein, a Shopify operatív vezetője. „A Shopify-nál arra törekszünk, hogy hozzájáruljunk a független vállalkozók következő hullámának sikeréhez, biztosítva számukra az ehhez szükséges eszközöket és ismereteket. Szándékunkban áll a jövőben is hasonló jelentések kiadása, hiszen a Shopify egyre inkább a legáltalánosabban igénybe vett platformmá válik az üzleti vállalkozások kiépítése és a globális kereskedelmi tevékenység elősegítése céljára.”
A kereskedelem állapotáról újonnan kiadott jelentésében a Shopify kulcsfontosságú meglátásokat közöl, ideértve a következőket:
– Háború folyik a márkahűség eléréséért, és a nyertesek jutalma az egyre több visszatérő vásárló: Szerte a világon több mint 62 millió vevő vásárolt már ugyanabban a Shopify üzletben kétszer, és a vevők átlagosan 3,8 alkalommal szerzik be a kívánt árut ugyanabban az üzletben.
– A vásárlók nagyon szeretik, ha valamilyen különleges alkalomból (különösen az év végi ünnepek alkalmából) vásárolhatnak, februárban azonban visszaesik a forgalom: A november világszerte a legnagyobb forgalmú hónap, februárban a legkevésbé aktívak a vásárlók, míg az ünnepi bevásárlási szezonon kívül januárban figyelhető meg éves szinten a legnagyobb forgalomnövekedés.
– Az amerikaiak veszik a legtöbb árut, a németek a leggyorsabb vásárlók, a legtöbbet pedig a japánok költik: Az Amerikai Egyesült Államokban a fogyasztók körülbelül kétszer annyi árucikket (6 darabot) vásárolnak, mint bármely más ország lakosai (2-3 árucikk); a németországi vevők hozzák meg a leggyorsabban a vételre vonatkozó döntést online vásárláskor (kevesebb, mint 18 perc alatt döntik el, hogy megvesznek-e valamit), míg a japán fogyasztók költik egy tranzakció keretében a legtöbbet, átlagosan mintegy 142 USA dollárt (szemben az amerikai egyesült államokbeli vásárlókkal, akik mindössze átlagosan körülbelül 81 USA dollárt fizetnek egy-egy online vásárláskor).
– Mobiltelefon, táblagép vagy asztali számítógép? A földrajzi elhelyezkedés befolyásolja a fogyasztók vásárlási szokásait: Brazíliában a fogyasztók az asztali számítógépeknél jobban szeretik a mobileszközöket használni, míg Dániában, Írországban, Malajziában, Marokkóban, Hollandiában, Új-Zélandon, Szingapúrban és Vietnámban a mobileszközökkel szemben inkább a táblagépeket részesítik előnyben az online vásárlók. Ugyanakkor az USA-ban, Ausztráliában, Kanadában, Kínában és az Egyesült Királyságban a vásárlások közel azonos száma történik táblagépek, asztali számítógépek és mobileszközök használatával.
– A közösségi oldalak hasznosak a termék felfedezése szempontjából, de a legtöbb vásárló máshol szerzi be az árucikkeket: Az online üzletekből történik a vásárlások 80%-a, amely után a leggyakoribb beszerzési forrás az árusítóhely.
(OTS)