A Repülőterek Nemzetközi Tanácsának globális szervezete, az Airports Council International [ACI] World ma nyilvánosságra hozta azoknak a repülőtereknek a listáját, amelyek elnyerték a szervezet által a világon a legmagasabb szintű fogyasztói élményt nyújtó reptereknek odaítélt, nagy presztízsű repülőtéri szolgáltatásminőségi díjakat, az Airport Service Quality Awards-ot.
Idén 140 díjat adtak ki 84 repülőtérnek. A díjazottak közt minden évben szereplő Peking Főváros Nemzetközi Repülőtér, Szingapúr-Changi Repülőtér, Toronto Pearson Nemzetközi Repülőtér, Roma-Fiumicino Nemzetközi Repülőtér, a Mumbaiban működő Chhatrapati Shivaji Nemzetközi Repülőtér, Delhi Indira Gandhi Nemzetközi Repülőtere, a Sanghaj-Putungi Nemzetközi Repülőtér és a Seremetyjevói Nemzetközi Repülőtér mellé a listára idén számos régióból kerültek fel első alkalommal díjazott repülőterek.
A díjat először elnyerő légikikötők közt szerepeltek a következők: Kotoka Nemzetközi Repülőtér (Accra, Ghana), az indiai, mangalore-i Mangalore Repülőtér, a Supadio Repülőtér (Pontianak, Indonézia), az Aalesund Repülőtér (Alesund, Norvégia), az El Hierro Repülőtér (Valverde, Spanyolország), a Melilla Repülőtér (Melilla, Spanyolország), a San Sebastián Repülőtér (San Sebastien, Spanyolország), a Bodo Repülőtér (Bodo, Norvégia), az Izmir Adnan Menderes Nemzetközi Repülőtér (Izmir, Törökország), a Koppenhágai Repülőtér (Koppenhága, Dánia), az Ecologicos de Galapagos S.A. Ecogal Repülőtér (Galapagos, Ecuador), a Capital Region Nemzetközi Repülőtér (Lansing, Egyesült Királyság), a Stockholm-Bromma Repülőtér (Stockholm, Svédország) és a St John’s Nemzetközi Repülőtér (St. John’s, Kanada).
„A repülőtéri szolgáltatásminőségi (ASQ) díjak a legjobb fogyasztói élményt nyújtó repülőterek erőfeszítéseit ismerik el, és a legmagasabb szintű kitüntetést jelentik a reptérüzemeltetők számára szerte a világon” – magyarázta az ACI World főigazgatója, Angela Gittens.
(OTS)
Fotó: Pascal Meier, Unsplash