A kért oldal néhány másodpercen belül betöltődik
Hirdetés átugrása
köki 970×550
Becmol 970*250
M-gel 300*300

Íme a vállalatok célorientáltságát mérő mutató, a „Purpose Power Index™” rangsora

finn wellness 640*360

A Reputation Institute és a StrawberryFrog által készített tanulmány azt térképezte fel, hogy milyen érzéseket vált ki a fogyasztókban egy márka célorientáltsága és mit gondolnak erről valójában – A Reputation Institute és a StrawberryFrog felmérése arra keresett választ, milyen érzéseket vált ki a fogyasztókban egy márka célorientáltsága és mit gondolnak erről valójában. A felmérés során több mint 5700 válaszadó mintegy 17500 minősítést adott, melyek alapján a felmérést végző szervezetek kiszámították az egyes vállalatokra jellemző célorientáltsági mutatót (Purpose Power Index™). A mutató segítségével a Reputation Institute és a StrawberryFrog képet szeretett volna adni arról, melyek azok az amerikai egyesült államokbeli vállalatok, amelyeknek tevékenysége a fogyasztók szerint a leginkább összhangban van az adott cég küldetésével.

A Purpose Power Index™ több elemből tevődik össze, melyek együttesen határozzák meg, milyen kedvező egy vállalat célorientáltságának fogyasztói megítélése. A nem pusztán a pénzcsinálásra összpontosító, hanem különféle magasabb rendű célok (mint például az emberek és közösségeik életének javítása, a világ jobbá tétele és a társadalom egészének érdekeit szolgáló tevékenységek) eléréséért is elkötelezetten dolgozó vállalatokat a fogyasztók jóval kedvezőbben ítélik meg.

„A leginkább célorientált márkáknak azokat a márkákat tekintik, amelyek kitartóan dolgoznak céljaik eléréséért, és a maguk elé kitűzött célok nem csak üres frázisok számukra, hanem olyan prioritások, amelyek összes tevékenységüket vezérlik, kezdve az alkalmazottaik javadalmazásától a társadalmi felelősségvállalásig” – magyarázta Scott Goodson, a StrawberryFrog vezérigazgatója. „Ezek a márkák azok, amelyek hatására társadalmi mozgalmak indulnak el, és amelyek résztvevői a társadalmi változásokat célző mozgalmaknak.”

A lista élvonalában végző márkák közé tartoztak a következők: a The North Face, a Kellogg Company, az Unilever, a UPS, az Etsy, a Disney, a Microsoft, az IBM, a Netflix, a Canon, a Chick-fil-A, az Amazon és a Tesla.

Kylie Wright-Ford, a The RepTrak Company vezérigazgatója szerint: „Azoknak a vállalatoknak a jutalma, amelyeket valóban vállalt céljaik teljesítése vezérel mindenben, amit tesznek vagy mondanak, a jobb hírnév. A valóban célorientált, hiteles vállalatok számos előnyt élveznek, melyek közt az egyik legfontosabb a különféle érdekcsoportok által számukra nyújtott támogatás, ideértve a valós vásárlási szándékot a fogyasztók, illetve az elkötelezett munkavégzést az alkalmazottak részéről, valamint a vállalatba való befektetési hajlandóságot a potenciális befektetők részéről.”

(OTS)