A kért oldal néhány másodpercen belül betöltődik
Hirdetés átugrása
Gancia 970×550
Gancia 970*250
Gancia 300*300

Sokat érhet ez a diploma: Az Óbudai Egyetem a negyedik legjobb a THE ranglistáján

finn wellness 640*360

A világ legjobb 1200 felsőoktatási intézménye között kapott ismét helyet az Óbudai Egyetem a Times Higher Education (THE) 2023-as ranglistáján.

A tizenhárom hazai intézmény között a negyedik helyet megszerző Óbudai Egyetem idén is a legjobb műszaki egyetemként került az 1001-1200 közötti tartományba – tájékoztatott Prof. Dr. Kovács Levente. Az Óbudai Egyetem sokat tett azért, hogy a hazai műszaki felsőoktatás meghatározó intézményévé váljon – tette hozzá a rektor.

A Times Higher Education (THE) World University Rankings nemzetközi rangsorába tavaly került be először az Óbudai Egyetem – hívta fel a figyelmet Prof. Dr. Kovács Levente kiemelve, hogy az egyetem megőrizte a műszaki képzés területén korábban megszerzett vezető pozícióját. A rektor elmondta: az Óbudai Egyetem az elmúlt években számos területen hajtott végre változtatásokat, és mostani helyezésének megerősítésében fontos szerepe volt a sikeresen és átgondoltan végrehajtott modellváltásnak.


Az oktatás színvonalának emelése mellett nagy hangsúlyt fektettek a kutatás-fejlesztés és az ipari kapcsolatok erősítésére – emelte ki Prof. Dr. Kovács Levente. Mint fogalmazott: az idei év fontos eredménye, hogy annak ellenére tudták növelni a hallgatók létszámát, hogy az országban összességében csökkent a jelentkezők száma. Az Óbudai Egyetem előrelépésében fontos szerepet játszott az is, hogy jelentősen bővült a tudományos kvalifikációt elért munkatársak köre.


A THE frissen publikált adatai szerint 13 magyar egyetem került fel a rangsorolt egyetemek listájára. Az Óbudai Egyetem a Semmelweis Egyetemet, az ELTE-t és a Debreceni Egyetemet követve hazánk legjobb műszaki felsőoktatási intézménye.
A Times Higher Education World University Rankings 2023-as világranglistáján 104 ország és régió 1799 egyeteme szerepel. Tizenhárom teljesítménymutató alapján készült, amelyek négy területet, az oktatást, a kutatást, a tudásátadást és a nemzetközi kitekintést vizsgálva mérik az intézményeket.