Még mindig a Facebook a legkedveltebb KKV-marketingeszköz
Ez derül ki a Magyar Marketing Fesztivál szervezői által készített, legfrissebb, KKV Marketing Felmérés 2022 c. kutatásából, amelynek keretén belül 1300 kis- és középvállalkozás döntéshozót kérdeztek.
A nem reprezentatív felmérés szerint a megkérdezettek 49%-a növelte a forgalmát a 2022-es évben. A válaszadók 44%-a nyilatkozott úgy, hogy még mindig a cégvezető foglalkozik a marketinggel. "Ez egyébként pozitív trendfordulás, mert korábban túlnyomó részt a cégvezetők foglalkoztak ezzel is." - mondja Miklovicz Norbert, a kutatás vezetője.
A kutatásból kiderül, hogy 2022-ben a vállalkozások marketingjének három fő iránya volt: Új termék fejlesztése, új marketing eszközök és új piacok felkutatása.
Bár az ajánlások és értékelések gyűjtésének fontossága erősödött a korábbi évekhez viszonyítva, a TOP5 KKV marketing eszköz 2022-ben:
- Facebook oldal
- Facebook hirdetés
- Google Ads
- Weboldal
- SEO
A teljes kutatás: http://mpss.hu/uedy